PROFILE

My name is amalina & is currently in my sweet 19. I hate outdoor activities but enjoy main boyan atas bukit. nutin particular.bakal pelajar uiam.kuliah undang-undang shariah insyaAllah.


CHATS


CREDITS

Designer: Audrey
Codings: Cynna
Others: Cyworld, C.Cottage




F.A.Q
Tuesday, August 16, 2011

salam alaik..

dah 15 ramadhan..dah baca qunud dlm witir dah pun..maknanya ada lebih kurang 2 minggu lagi nak menatap katil,pintu bilik n segala bagai dalam rumah..rasanya ni kali pertama pi jauh gila dari rumah..[padahai still dalam malaysia ja kott.]okay.cukup..kembali kepada tajuk.FAQ.walaupun aku bukan retiss.atau org yg famous mcm FL ka,maria elena ka,still sibuk menjawab pelbagai soalan yg bertali arus dari org yg tanya aku la kann..sapa lagi..


nama apa?orang mana??umoq?ish3 anak sapa la nii...

-okey nama amalina,orang penang tapi menetap di kedah sekarang ni,umoq 19.anak sapa???anak MOHD FADZIL.

laa...yang ni ka KAKAK??awat kecik dari ADIK??

-naseb org yg tanya tu guna perkataan KECIK bukan KETOT.plg pendek dlm family??yess i amm..+bukan sahaja dari fizikal,bahkan perangai dan sikap juga lebih ADEK dari adek aku.so whatt??

nie soklan paling femes dalam kalangan mokcik-mokcik "STUDY MANA LANIE??"

-xstudy mana pon..dok umah ja..nanti bulan 9.baru nak p.insyAllah.

kenapa pilih UIA.pastu LAW??

-sebab terbesaq aku harap,aku dapat mentarbiah diri kat sana,ya,aku taw,sana biah solehah tu xla sesolehah mana..tapi apa pon pokok pangkal diri kita sendiri kan..pilih la jln mana yg kita nak..tapi kann sebab yg lebih besaq dari yg terbesaq,aku nak jumpa suma ustaz,dr,pensyarah UIA yg aku dok tengok ja dlm tv selama ni,xpon baca tulisan depa-depa tu dalam buku SOLUSI..siyesss..mmng aku nak p sana,jumpa depan mata..[plg xpon aku harap,aku dapat jumpa depa dlm majlis ilmu atau mana-mana kuliah kt sana..aminn]

-law.aku pon xbopa paham napa aku nak amik law.lagipon dah orang bagi..kita amik jala..doakan la aku okey2 ja naaaaaaa..amin3.

anda sangat berdikari,peramah dan lain sekarang ni.kenapa??

-sebab sy dah lama xberdunia dengan org..so jadi mcm pelik semacam ja.mcm takot-takot pon anda.diam itu lebih baik..heyyyy,hello.i peramah okey.dengan org yg patut i ramah-tamah jala..[sila baca dengan intonasi yg penuh jelik n menyampahkan ]

kalau nak bagi hadiah.ang nak hadiah apa??

-aku gila suka budak-budak..[bagilah anak ampa kalo snggup]
-aku suka pink [percayalahhhhh..] + kek.choc etc..
-suka makan + masak [perhaps]..so buku resipi amatlah digalakkan
-aku suka baca gak..+tonton movies +makan vitamin [nak bagi hilang parut jerawat,haha]
-aku suka jubahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..nak 10 boleh??haha.

single ja??awat boipren(s) lari mana habehh??

entahla..rasanya aku dah betoi-betoi nekad tamau ada boipren..sebab tu jadi ceni.sekian makaseh.

xkan la dalam hati xdak taman kott??

adaaaa..bertaman-taman..well,aku cuma suka org yg dari dulu smpai sekarang dok panggil aku ana.n memang dia satu-satunya yg panggil aku cmtu..malangnya dia dah lupa aku lanie..dan untuk lebih dramatik n touching mebi dia dah ada org yg dia suka lanie..aku taw gaya dia tu mcm ada.tapi akuu??
wellllllllllll..ada perasaan xsalah.tapi bagi aku.biaq jala aku pendam.dah hampir 4 tahun rasanya..xpala..yg penting.Allah,Nabi,Family,Study.

perubahan terbesaq..TUDUNG LABUH..xla bopa labuh,cuma lebih labuh dari dulu.apakah??

well,semua orang berhak untuk berubah..bagi aku,aku makin selesa sebab aku mula seket-seket..dari stokin ke tudung,ke xtext or kol laki.xcakap banyak sangat.mendahulukan parents.dan aku harap aku istiqamah..aminnnnnnnn..

"Ya Allah.aku mohon berlindung daripada berubah setelah mendapat hidayah.aminnn"
okey dats all..ngantok gila sekarang..sebab moreh tadi telan kek.sekian makaseh.


Labels: ,

| Written @ 12:47 AM | back to top
8 Comments ? leave me one?

8 Comments:

Anonymous Athah Azlan said...

Salam mel f....
You memang bertuah sangat dapat uia tau..I teringin nak masuk uia...sebab i tau suasana kat sana islamik..kalau tak islamik mana pun, still lebih islamik dai uni2 yg len..
Tapi syg, kt uia tk dk medik..huhuhu..tkpalah..(Mata tengok lantai, senyum segaris ,keluhan kebil.) =P
I ni risau gak dapat uitm tu...i dengaq banyak ceta dari kwn2 yg pnah dok uitm shah alam...dpa slalu pesan suruh i jg diri elok2 sbb kt sana terlebih sosial dan i pun memang dh sedia maklum tentang tahap sosial kt shah alam tu....i tak tau i boleh ka dak handle suasana macam tu..klu kt mtrk dlu, bsa2 ja..i bkn pa, rimas. I harap sangat kta blh jga antara satu sama len naaa..walaupun len uni, tp still satu negeri.
I lg2 hean bla dgq yg u nk amek law tau dk..because dulu i ingt g yg u nk amek medik, i plak tk mau..alih2 tgk i amek medik u amek law...i tabik sama u. I sentiasa doakan u boleh! jia you jia you!!

Psai yang tooot~ tu, hehehehh...i tak tau nk ckp pa...i tk pndai bab2 ni..i just nk habaq la, yg u jgn sedih2...i tau mcm mna u rasa...i fhm sngt...btoi ni...tp skrg ni kta tumpu study dulu! klu ada jodoh ada la, yg pnting doa bnyk2...heheh..

ska pink plak??? u didnt like pink before kan?? yg i ingt sngt u really loved purple...patut la skg slalu sngt i tgk u pnya blog template wrna pink..hahahaha...i ska choc kek! nanti bake kat i satu! yaa...jubah pun i ska...just i tk pndai nak pkai mcm mna...

i bangga sangat dgn u tau dk.....i ni msih sma mcm dlu..tk dk perubhan...yg berubah tu mybe dr segi pesonaliti...klu dlu i pendiam...skg mmg i bnyk ckp...n gila2...adoiii...=P

InsyaAllah, semoga u istiqamah dlm apa yg u lakukan! =D

August 16, 2011 at 11:47 AM  
Blogger amalina fadzil said...

waslamwarahmatullah thir az!!! i dah xsabaq nak explore sana n jumpa u nnti..

bab sosial xsosial tu..well,pokok pangkal balik pada diri kita jugak kan..u mintak la kat Tuhan..moga u jumpa dengan kawan-kawan yang baek kat sana..moga segala urusan u dipermudahkan xkira kat mana u ada..aminnnn3..jaga diri naa..i sendiri pon tatau nnti i cena kat sana..

thanx yunkk..i taw,u sorang ja paham mksod ayat i kt atas tu.har har..yup..i da xsedeh2 dah ponn..cuma lanie adek i kata nampak i mcm anti-lelaki pon ada gak..bukan lesbo okay..tapi i keja elak kalo hal tu berkenaan laki.+ dah 7 bulan la kot i xkapell langsung+xtext or kol laki melainkan kawan2 sekolah i la.i rasa mmng patot i sedaq dari awai..i rasa bersalah.sbb rasa mcm dah banyak mainkan hati org..uhuhuhu..tapi lantak la tu..

pasai pink..yup.lanie hampir suma barang i nak pink..tudung pon dah reti pakai tudung pink..percayalahh tirah..walaupun mcm agak pendiam lanie..tapi ngan u i sngt hingaq...dun wori..+u pon dah pandai hingaq laniee..gud2.

juz wanna let u know..im soooooooo proud of u too buddy.kawan i DOKTOTTT..u tayah pikiaq banyak2..u ngaji ja elok2..skor cgpa tinggi2.pastu nnti orang taja belajaq.(dlm pala otak i pon dok pkiaq benda nie.haha).n i syukur ada kawan mcm u..kwn yg selalu ada..even i nie perangai macam-macam..THNX THIR AZ.SARANGHAEE~<3<3<3

August 16, 2011 at 3:43 PM  
Anonymous zzz said...

zzz...bila masa lak aku ada orang lain -.-

August 17, 2011 at 7:26 PM  
Blogger amalina fadzil said...

stalker..lagi sorang..
sila rujuk balik ayat kt atas tu..
perkataan yg betoi "SUKA" org lain bukan "ADA" org lain.sebab suka xsemestinya dapat..tapi dari suka la..org tu akn usaha untuk dapatkan apa yg dia suka..walaupun cuma dgn doa..

August 19, 2011 at 9:23 AM  
Anonymous zzz said...

haha yalah yalah hg betoi...mana bleh lwn cakap lawyer nie mau pecah pala...xpa2 nti hg pi uia berdozens manusia lebih baik dr dia...ada la nti yg bkenan di hati

August 19, 2011 at 11:33 AM  
Blogger amalina fadzil said...

siyesly.stop jala ckp pasai ni..aku da try xckp langsung pasai perasaan n etc2 ni..berbulan-bulan.so aku xmo rosakkan mood n usaha aku.aku taw dia suka dak NAN tu..n dak tu mcm suka dia ja..siyesly,aku xkesah langsung.he deserves someone which is far far n far better than me .but..deeply,it hurts me.still.aku xpaham.n aku xmo paham.

August 19, 2011 at 8:56 PM  
Anonymous zzz said...

erm sori mel

August 20, 2011 at 7:19 PM  
Blogger amalina fadzil said...

sokay lah..xmarah pon :).smpai lanie aku dok pkiaq sapa la ang 'zzz'..tapi biaq jala..dah buat cara anon,mesti xmau dikenali..so watpa aku nk tanya kan.tapi yg pasti,aku taw ang bukan yaya tu.sbb sblum ni pon da ada banyak anon dok wat mcm kenai aku 16taon bila baca komen-komen depa..ada yg nak saja test la..amenda la..+ mcm mustahil dia nak mai baca blog aku.so aku xkesah ang sapa..selagi ang xgtaw awang tu la..in case kalo ang kenai dia.ooooooooooooouhhh.mana bleyh dia taw.bocoq la rahsia.har har.chill2..selamat beribadah untuk 10 mlm terakhir stalker..moga segala amalan kita diterima.allahumma aminn.

August 21, 2011 at 3:24 PM  

Post a Comment