PROFILE

My name is amalina & is currently in my sweet 19. I hate outdoor activities but enjoy main boyan atas bukit. nutin particular.bakal pelajar uiam.kuliah undang-undang shariah insyaAllah.


CHATS


CREDITS

Designer: Audrey
Codings: Cynna
Others: Cyworld, C.Cottage




mari belajaq Al-Quran + rutin hebat kuhh
Wednesday, May 11, 2011

salam alaik..

arghhhhhhhhhh..susah kot nak melawan arus semasa..nak lawan segala rasa dan benda yg aku nak dlm hidup..nak tengok wayang..dengaq lagu macam-macam jenis..dok layan cita korea sampai eyebag bawah mata dah jadi berbeg-beg..nak makan macam-macam..

dalam masa yg sama..aku kena belajaq Al-Quran..belajaq kat sini bukan saja membawa maksod mula baca balik dari alif ba ta...tajwid n etc2..[tapi 2 basic la..wajib taw sebelum belajaq yg ceni plak]..belajaq yg aku maksodkan lanie adalah seperti berikut.

1-baca
2-hafal
3-tahu maksod
4-amal

woooo..macam susah kot..dahla keja dok tengok cita marimar la.csi la.fast n furious la....tapi kena gakk!!tajdidkan niat..xsalah nak tengok..tapi kena berpada-pada la..kalo x..cena Al-Quran nak lekat lam pala..[maksodnya kena kurang tengok la tuh amalina!!jgn buat xpaham pulak]

susah cena ponn..kena jugak..xpa.pelan-pelan.insyaAllah..boleh.so far,alhamdulillah la..menjadi.esok lusa harap cam tu gak la..aminnnn..biaq seket tapi berterusan..jom lumba sapa habeh dulu???ahahahh.

im jobbbbblessss...sampai sekarang nih..dok umah..xpi mana2..result upu keluaq bulan julai..so sabaq jala..aku harap sangat dapat..sebab tamo p luaq negara..ouh TUHANNN..TOLONGLAH MAKBULKAN YANG NIH..aminnn..dok rumah bukan dok saja naaa..aku dah macam fulltime housewife atau bahasa kurang sopannya[yang rajen umi n adek-adek aku panggi-AMAH],,wtfishhhhhh...

tapi mmg ada mcm amah gakla..dah jadi rutin dah pon..n i've changed a lot.yeyyy~..

✔pepagi pas subuh cek dapoq,meja makan..clear-kan semua n basoh lebih kurang..

✔pastu lap dapoq..

✔pastu cek kain..asing yg handwash dengan yang basuh mesin..

✔pastu basuh kain..sidai kain..angkat kain..

✔pastu masuk dapoq..jerang air..n start selongkaq peti ais sambil reka resipi dalam kepala..

✔besiang ikan kembung sekali untuk kucing..[3 kilo sekali besiang..letih kot].

✔n start masak..mcm harini..smbai tumis udang over pedas..[xpaham napa jadi cmtuh]..+teloq n sayur seket

✔pastu sapu sampah satu rumah.kemas semua bilik..

✔tidoq.[heeee]

✔bagi kucing makan..

✔pastu kalo rajen lipat kain sambil tengok tv..petang pulak sapu seket2..

✔pastu tanak nasik..jerang air..hidang lauk atas meja makan..sekali pakej dengan buat ayaq..

✔pastu sebelum tidoq..iron baju umi ke office..kena matching sekali ngan tudung..haqu kott..ahahahhaha..

gila rajen kann???kann..[yolah tuh..tayah caya sangat..time rajen keja jalan..n vice versa la.hee]
mula-mula macam payah gila..tapi sebab dah buat sejak 5bulan yang lepas..dah jadi mcm rutin lak..[though kenkadang tu macam terpaksa-rela ja]..janji keja jalannn..alhamdulillah..setakat ni hidup makin teratoq..aku pon dah jadi lebih pompuan dari biasa..ahhahaha..ngan umi,n family pon okay..THANK YOU ALLAH..
apa pon jadi,apa pon yang aku wat..aku mesti sandarkan pada yang MAHA KHALIQ..so xkan menyimpang.

p/s : nak ngapai Quran tayah tungguh masok tahfiz cikyahhh :D..dah pandai cakap..kena la pandai buat gak naaa amalinaaa.aku suka ayat atau ni lebih kepada doa dari satu blog kepunyaan follower aku yg plg baru..trimas :)


 yup..ya Allah..jadikanlah aku seorang yang beristiqamah dalam beribadah..aminn.

Labels:

| Written @ 12:30 PM | back to top
2 Comments ? leave me one?

2 Comments:

Blogger Misz Jenny said...

aminn.... =)

May 11, 2011 at 1:38 PM  
Blogger ATHIRAH AZLAN said...

waaa...bgusnya you.....bangga i ada kwn cm u....nanti i nk amalkan cmtu jgk la...u ni rajen btoi r.....hahahah....i takdak smpai cmtu tau dk...dok rumah keja trbongkang pastu mkn pastu blog pastu trbongkang balik...hahahahah....bla nk mai loqsaq neh?? heeeeeeee~

May 11, 2011 at 4:03 PM  

Post a Comment