PROFILE

My name is amalina & is currently in my sweet 19. I hate outdoor activities but enjoy main boyan atas bukit. nutin particular.bakal pelajar uiam.kuliah undang-undang shariah insyaAllah.


CHATS


CREDITS

Designer: Audrey
Codings: Cynna
Others: Cyworld, C.Cottage




harini aku cuba ingat steps nak jadi anak yg baik..[chapter menghormati mak bapak sekali ngan tetamu2 depa]
Thursday, April 14, 2011

ouh..dasyat gilerr[stlye adibah noor sebut] kot..seperti sedia maklum..dalam family nih..antara kami 3beradik yang semuanya pompuan[yg asli] belaka..aku la yg paling malas..dalam segala hal.aku boleh terima lagi kalo bab masak atau apa2 yg berkaitan dengan dapoq aku..tapi yang len2..wsalammm.[bukan nak bukak pekung..tapi tulah hakikatnya..]dahla mud aku xbopa nak okay arini.tetiba ja


fon berbunyi..[hingaq gila fon adek aku]..n dengan tetiba ja adek aku wat loudspeaker..maka kedengaran lah suara waled kuh yakni my one n only bapak kuh yang dengan penuh slamber + tanpa sedikit kerisauan kat intro dia kata ceni

"kemas umah seket..kawan led nak mai umah.."

......terkesima 2 saat...[siyes terkesima]

sebab tinggal aku sorang ja..ekah nak p latihan kawat kat sekolah..liyana tatau nak p mana entahh..[gila trkejut + geram +blurr pon ada]..mana xnya..dalam kepala aku nih dah terbayang n tetiba terkonpius tatau nak wat yg mana satu nih..[kantoi suka kemas umah lewat2]


apa lagi..berdesuppp tiga-tiga orang lari..ke hulu,kehilir kemas umah..angkat suma lebeyh2 kurang masuk lam bilik..pastu aku suruh tikah wat ayaq[air]..air oren suda..ais pulak xdak..suruh yana p beli kat kedai.pastu suruh beli pisang goreng..dan yg sewaktu dengannya...yang aku dok wat apa..ouh aku dok kemas depan umah..


dalam beza seminit dua..tetiba dengaq bunyi keta berderum deram depan umah..ahhhh sudahhhhhh
..sampai dah..aku cuba replay balik ayat waled aku..seingat aku dia kata KAWAN.bukan KAWAN-KAWAN..sudahh..adalah 5orang..maka bermulalah hikayat STEPS NAK JADI ANAK BAEK aku tuh..

1-lintang pukang tukaq baju + pakai tudung.

2-pastikan dah jerang air..[siyes takesah la nak buat ayaq apa sekalipon...tapi kena pastikan ada ayaq panas..+kena jerang selalu sebab umah aku xpakai filter atau heater okay..]

3-berdesup buat ayaq laju-laju..mula-mula air oren..[sebab aku pkiaq sesuai la..pukui 3-4 ptg..air oren]

4-kalot cari gelas n talam pulak [pastikan suma tu dilap dengan bersih..tapi tayah berejam sampai boleh kering kontang tetamu bapak aku kes nak lap smpai boleh jadi cermin..yakni bersinar.]

5-okay..yana dah balik..hidang pisang goreng n etc..[tinggal aku sorang2 sebab depa dah blah]

6-nie step penting..aku xakan sekali-kali p hidang kat depan..[tapi ikut keadaan la]..kali nih aku xpi..sebab suma laki..so aku dengan seayu mungkinnn..[ahahha xdaklah..nnnti migrain plak bapak aku..tetiba ja dia konpius anak sapa la nihh]..so aku panggil bapak aku..aku susun semua kt meja makan..mintak dia bawak ke depan..tapi waled aku siap pesan dia nk bantal..banyak2..

7-aku pon naik pulak tangga p bilik aku..amek bantai yang ada..xcukup amek bantai spare yg berhabuk suda..lap pulak..pastu tukaq sarung bantai baru..okay.done bab tuh.pastu waled aku mai amek bantai-bantai tu n dia kata,buat air teh o plakk.dalam terkesima sesaat dua aku jawab.okay..tapi..[dalam hati  : wtfishhhhhhh waled]

8-turun tangga laju-laju  p buat air teh..[pengajaran kali nih..laen kali buat 2 jenis ayaq teroih..sejuk dan panas]..pastu cepat-cepat cari n lap cawan baru dengan talam2 sekali..done..pastu waled mai amek..

9-okay ni part langkah berjaga-jaga plak..aku masuk bilik..carik towels + sejadah +kain pelikat n tshirts [incase depa nak mandi..solat etc]

10-ouh ni part yg agak menguji kesabaran aku yg memang payah nak sabaq nih..[tetiba ja waled aku kata dia nak guna sat pc aku..nak on9 fb dia..n show sumtin to his friends..pics of their old friends..i think so lah..sebab sekarang ni..uncle2 tuh tidak terkecuali bapak aku sibuk + excited urus pasai reunion depa..kawan-kwan lama xjumpa]..xsempat aku nk tnya.waled aku laju ja jwb..berukbend tertinggal kt opis..umah kami xdak wifi..sooo......pakai pc jala lanie...aku xkesah..masalhnya..pc tuh lam bilik adek aku.dahla kemas gila!!!so,aku pon kerah la tulang empat kerat aku..laju2 laju kemas bilik tuh..n done!

11-okay..lanie aku dok dengaq depa sakan bergelak-ketawa kat atas tuh..so xdak apa la kot nak buat..fuhhhhh..akhirnya..aku pon bersendirian depan pc.tulis entry nih..siyes letih kot.lari naik turun tangga..
actually aku ada bebai[ngamuk] seket kat bapak aku..tapi aku coverkan balik..sebab ada tetamu..xkan nak perang depan orang kot..tapi alhamdulillahh..waled aku okay ja lanie..dengan aku..xdak tanda2 nak marah atau meletiaq..syukur...


moral of the entrty : tulun jadi rajin seket..n jngan wat keja last2 minute lagi okay..

p/s : alhamdulillah..umah mmng dah kemas bnyak pagi tadi..bilik air pon okay..tapi aku yg xokay..uwawawa..aku rasa..aku dah mula tunjukkan sikap yg baik..tapenah2 aku nk buat semua tu..tambah2 buat air..yeyyyyy~

Labels:

| Written @ 5:23 PM | back to top
2 Comments ? leave me one?

2 Comments:

Blogger faridFirdaus said...

bagus2..hihi

April 14, 2011 at 11:34 PM  
Blogger amalina fadzil said...

ahahahhaha :P

April 15, 2011 at 1:16 PM  

Post a Comment